دستور تهیه مرغ مرینیت شده با لیموترش، جعفری و سیر را در این مطلب آموزش داده‌ایم.

مزه دار كردن مرغ برای جوجه کباب - تغذیه - آشپزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فرارو، سعی کنید از ران مرغ به جای سینه برای این غذا که بر روی باربیکیو کبابی می‌شود استفاده کنید تا طعم گوشت سفید خوشمزه‌تر باشد و خشک نشود. پیش از کبابی کردن مرغ آن را از یک شب قبل مرینیت کنید. پس از آن در روز بعد زمان پخت این غذا ۱۰ دقیقه خواهد بود.

مواد مورد نیاز:

۱ عدد پیاز بزرگ پوست کنده شده

آب و پوست رنده شده ۲ لیموترش

۴ حبه سیر خرد شده

۸۰ میلی لیتر روغن زیتون

یک دسته کوچک جعفری همراه با ساقه

۶۰۰ گرم ران مرغ

مزه دار کردن مرغ با لیموترش ، جعفری و سیر را امتحان کنید

روش تهیه:

همه چیز را به جز مرغ در غذاساز بریزید و مزه دار کنید تا حالت پوره پیدا کند. ران‌های مرغ را در ظرفی ریخته و با ماده پوره‌ای شده ترکیب کنید. روی آن را پوشانده و به مدت حداقل یک ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. اگر از سیخ‌های چوبی استفاده می‌کنید آن‌ها را در آب خیس کنید تا نسوزند.

مرغ‌ها را از ترکیب مرینیت شده بیرون آورده و به سیخ بکشید. همه جای مرغ را مزه دار کرده و بر روی باربیکیو کبابی کنید و مرتبا با انبر بلندی آن را بچرخانید تا مرغ صرفا در یک جهت پخته نشود و نسوزد. معمولا زمان پخت بین ۸ تا ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. مطمئن شوید که مرغ کاملا پخته شده است. در نهایت، غذا را با تکه‌های لیموترش و برنج و سالاد سرو کنید. یک کاسه ماست حاوی سیر نیز برای مزه کنار غذا خوب خواهد بود.

کد خبر 861052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha